Arbejds weekend 20 og 21 August.
Den næste arbejds weekend finder sted den 20 og 21 August, men nu har vi jo haft en ualmindelig våd sommer så hvis det skulle “sile ned” vælger vi nok at aflyse de dage hvor regnen dominerer. DVS. at regner det den 20 aflyser vi, men regner det ikke den 21 så tager vi fat.
En samlet liste over ting, der bør ordnes bliver udarbejdet til denne weekend, og kan også ses på denne blog - www.abjoms.blogspot.com
Fugt i kældrene efter skybruddet.
Da vi igen har haft vand i kældrene, havde jeg en forsikrings mand ude og se på tingene og han påpegede b.la. at vil vi ALLE bør få styr på vores kælderrum. Hvilket vil sige at der ikke må stå noget direkte på gulvarealet, uden at det står på f.eks en palle eller er hævet på en eller anden måde så der kan komme luft ind under.
Efter det sidste skybrud, er der alvorlig risiko for at der kan dannes hussvamp og dette bliver ikke alene MEGET dyrt at få udbedret, da vi ingen forsikring har mod dette problem!! - men det medvirker også til alvorlige lugtscener, rigtig dårligt indeklima, samt alvorlige følgeskader på ejendom og genstande i kælderrum generelt.
Forsikringsmanden nævnte faktisk at det bedste ville være hvis vi slet ikke havde noget i vores kældre, men dette er jo ikke muligt, så i stedet for vil jeg på det kraftigste opfordre til at alle sørger for at intet står direkte på gulvet, da der derved dannes kondens og efterfølgende råd, lugt scener og svamp.
Hvis en indehaver vælger IKKE efterlever disse retningslinjer, og et evt. svampudbrud kan spores til et bestemt kælderrum (ifølge forsikrings manden skulle dette ikke være svært) så vil indehaveren selvfølgelig blive stillet til regnskab, for der skader der evt. er opstået på ejendommen, som følge af dette.
Hvis I har eventuelle spørgsmål til det sidste punkt om kælderrummene, så må I endelig kontakte bestyrelsen.
Mange hilsner
Bestyrelsen.
V. Mark.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar